Menu

Medio mei 2019 start het viersporen traject Delft-Rijswijk


Delft Р06-02-2018 - ProRail begint de aanbesteding van de opdracht om de tweede tunnelbuis van treinstation Delft klaar te maken voor treinverkeer. Staatssecretaris Stientje van Veldhoven tekende deze week het uitvoeringsbesluit voor het Programma Hoogfrequent Spoor (PHS) Rijswijk РRotterdam. De uitvoering van het project begint medio 2019. Het moet eind 2024 gereed zijn.

De uitbreiding van het traject Rijswijk-Delft naar vier sporen wordt dus een feit. Deze spooruitbreiding in Delft is onderdeel van het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS). Een programma om de drukste trajecten in Nederland zodanig aan te passen dat de treinen vaker kunnen gaan rijden en er voldoende ruimte is voor spoorgoederenvervoer.

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat trekt ruim driehonderd miljoen euro uit om het spoor op het traject Den Haag – Rotterdam geschikt te maken voor het rijden met acht intercity’s en zes sprinters per uur per richting. De sprinters op dit traject stoppen op station Rijswijk. Er komt ook een onderdoorgang die overweg ’t Haantje vervangt. Station Delft Zuid krijgt een nieuw viersporig station met een onderdoorgang voor fietsers en voetgangers.¬†